Man kan kun oprette en forening via websitet unitii.dk.
Vi anbefaler der benyttes en foreningsmail til oprettelsen.
Se først om svaret på dit spørgsmål kan findes iblandt de oftest stillede spørgsmål her. Der er helt sikkert nogen, der har oplevet samme udfordringer som dig.
Man kan kun oprette en forening via websitet unitii.dk.
Vi anbefaler der benyttes en foreningsmail til oprettelsen.
Tryk på konto (som du finder i bunden af skærmen til højre)
– Tryk på ”Redigér konto”
- Klik på den blå cirkel med kamera
- Vælg om du vil åbne kamera eller et billede fra galleriet.
– Husk at trykke gem.
Tryk på konto (som du finder i bunden af skærmen til højre)
– Tryk på ”Redigér konto”
– Husk at trykke gem.
Tryk på konto (som du finder i bunden af skærmen til højre)
– Tryk på ”Redigér konto”
- Tryk på “Slet min konto”, du vil blive bedt om at bekræfte, at du vil slette din konto.
– Husk at trykke gem.
Bemærk, at gør du dette, bliver alle frivillige slettet fra din forening og alt historik forsvinder.
Det er ikke muligt at invitere frivillige via websitet, men man kan altid opfordre sine medlemmer til at blive medlem af sin forening (evt. via nyhedsbrev, Facebook, Instagram eller andre sociale medier). Sociale arrangementer i foreningen er også en god anledning til at hjælpe frivillige på Unitii.
Du får frivillige i din forening, hvis de selv ansøger om medlemskab. Foreningen skal godkende ansøgninger, eller hvis et event er oprettet som et åbent event, hvor den frivillige tager en vagt. Her vil den frivillige automatisk blive medlem af foreningen.
Ja, du kan lave alle de grupper, jeres forening har behov for.
- Klik på Frivillige
- Klik på “Ny Gruppe” + i web og “Grupper” øverst til højre i app.
- På web klikkes nu på “Opret ny gruppe” og web er allerede videre.
- Opret gruppens navn.
- I web tilføjes frivillige ved at klikke på den blå > helt til højre for de frivillige
- i app tilføjes frivillige ved at klikke på “Tilføj medlem” og fremsøge medlemmerne.
Nej, foreningen kan ikke have flere administratorer, MEN en forening kan have alle de MANAGERS foreningen kunne ønske.
Som Manager kan en frivillig via web logge på med sin frivillige konto og på denne måde administrere foreningens aktiviteter.
Som Manager har du næsten de samme rettigheder som administrator, du kan dog ikke se fanen Forenings Log eller Konto.
Tryk på frivillige i menuen
– Klik på den frivillige, du vil i kontakt med.
– Klik herefter på Chat med ....
– Her kan du skrive en chat besked til den frivillige.
Ja. I menuen under Frivillige.
- Opret eller vælg en oprettet gruppe.
- Web - Klik på taleboblen i højre top ved grupperne.
- App – Klik på de 3 prikker øverst til højre
Ranglisten viser dig på månedsbasis eller årsbasis, hvor mange timer hver frivillige har arbejdet. På ranglisten fremgår kun frivillige fra din forening.
Web:
Du klikker på fanen Eventtyper
- Klik på den blå fane i bunden Ny Eventtype.
- Skriv eventkategoriens titel/navn
- Klik på den blå fane Opret eventtype.
App:
Du klikker på “Konto” i bunden helt til højre.
- Klik på “Eventtyper”.
- Klik på “Tilføj ny eventtype” i bunden af skærmen.
- Skriv eventkategoriens titel/navn
- Klik på den blå fane Opret eventtype.
Web:
Klik på fanen Events
– Klik på “opret Event” øverst til højre
– Udfyld oplysninger for eventet.
- Klik på den blå fane i bunden, hvor der står Færdig.
App:
Klik på Events helt til højre.
- Klik på “Opret Events”
– Udfyld oplysninger for eventet.
- Klik på den blå fane i bunden, hvor der står Færdig.
Hvis du ikke ved oprettelsen af din forening, fik lavet forskellige event kategorier, med tilhørende vagtkategorier, så vil vi altid anbefale at i gør dette. Så bliver oprettelsesfasen ens og nemmere, med de for udfyldte oplysninger om Events og vagter.
Find det event, som du vil redigere, enten fra Dashboard eller fra menu fanen Events.
- Klik på eventet og i højre top ved eventnavnet klikker du på blyanten.
- Du kan nu redigere eventets navn, tidspunkt, lokation og beskrivelse.
- HUSK at trykke "Gem ændringer"
Web:
Klik på Event til venstre i menuen.
– Vælg det event du vil slette.
- Klik på de 3 prikker helt til højre.
– Klik på “Slet event”.
App:
Klik på Event til venstre i menuen.
– Vælg det event du vil slette.
- Swipe til venstre på eventet.
– Klik på “Slet ”.
Når jeres Event er overstået, flyttes Eventet automatisk over i gruppen "Events til afslutning" på Dashboard.
- Hvis du står i menupunktet Events, er den i fanegruppen "Mangler afslutning".
- Du klikker på det overstået Event og kommer nu ind i Eventet.
- Hvis Eventet er klar til afslutning, er der en lang grøn fane i bunden, hvor der står "Afslut Event?". - Klik på den og du skal bekræfte, at du vil afslutte.
Eventet afsluttes automatisk efter 24 timer, hvis du ikke foretager dig noget.
Web:
Klik på menu fanen Events
- Klik på den sidste blå fane "Tidligere"
- Klik på det Event du gerne vil duplikér.
- Du skal tage stilling til, om du vil reservere vagter til de frivillige, som tog vagterne sidst.
- Klik på den blå fane i bunden af det åbnede Event "Duplikér Event"
- Klik på “Ændre tidspunkt for hele Eventet" i midten nederst
– Slut af med at klikke på “Duplikér event”
App:
Klik på menu fanen Events
- Klik på den sidste blå fane "Tidligere"
- Klik på det Event du gerne vil duplikér.
- I midten klikkes på den orange fane “Duplikér event”
- Du skal tage stilling til, om du vil reservere vagter til de frivillige, som tog vagterne sidst.
- Klik på "Ændre tidspunkt for hele Eventet" i midten.
– Slut af med at klikke på “Opret event”,
Alle de tilknyttede vagter, ændre sig efter det tidspunkt du sætter ved at duplikér et event.
Fx Hvis du har oprettet et Event fra mandag kl. 08.00 til søndag kl. 22.00, og har lavet vagter hver dag kl. 18.00. Når du så sætter datoen en uge frem, med samme tidspunkter mandag kl. 08.00 og afslutning søndag kl. 22.00. De tilknyttede vagter bliver i den nye kopierede uge også kl. 18.00.
For at oprette en vagt, skal du oprette eller tidligere have oprettet et event. (Se Events – Hvordan opretter jeg et event?)
Web:
- Klik på det event, hvor du vil tilknytte/tilføje en vagt
– Klik på feltet ”Opret vagter” nederst på siden.
– Udfyld vagttypen samt oplysningerne om vagten
- Tilføj antal ønskede frivillig til denne vagt
– Afslut med “Opret vagt” i bunden.
App:
- Klik på det event, hvor du vil tilknytte/tilføje en vagt
– Klik på feltet ”Opret aktiviteter” midt på siden.
– Udfyld aktivitetstypen samt oplysningerne om aktiviteten.
- Tilføj antal ønskede frivillig til denne aktivitet.
– Afslut med “Opret aktivitet” i bunden til venstre.
Find det event, som du vil redigere, ved at trykke på den fra Dashboard eller i menu fanen "Events".
Web:
-Klik på det Event, hvor du vil redigere en vagt.
- Klik på den vagt, du gerne vil redigere.
- Vagten bliver nu synlig i højre side af skærmen.
- Klik blyanten øverst højre hjørne.
- Nu kan du redigere tidspunkt, lokation og antal pladser på vagten.
- Afslut med at klikke på “Gem ændringer”.
App:
-Klik på det Event, hvor du vil redigere en aktivitet.
- Klik på den aktivitet, du gerne vil redigere.
- Klik blyanten øverst højre hjørne.
- Nu kan du redigere tidspunkt, lokation og antal pladser på aktiviteten.
- Afslut med at klikke på “Gem ændringer”.
Web:
-Klik på det Event, hvor du vil slette en vagt.
- Klik på den vagt, du gerne vil slette.
- Klik de 3 prikker til højre.
- Afslut med at klikke på “Slet vagt”.
App:
-Klik på det Event, hvor du vil slette en aktivitet.
- Klik på "Se alle” næsten øverst højre hjørne.
- Klik på den aktivitet du vil slette og swipe til venstre
- Klik på “Slet” som er markeret med rødt.
Ja det kan du. Når du har oprettet et event og tilføjet vagter.
- Klik på vagten og derefter på den enkelte vagt ved at klikke på “Reserver til”
- Vælg en frivillig på listen eller skriv navnet på den frivillige, Unitii søger på det indtastede.